miércoles, 22 de enero de 2014

Els nostres contes



Per tal de concretar la meva reflexió, em centraré en els primers contes que es varen presentar:

  •     Cubin cuadrado y el descubrimiento de redonda
  •      Na Soleiet i en Martí 
  •       Franklin no sap nedar

Per una banda, ressaltar que la varietat em va permetre veure coses que haguessin estat bé contemplar-les en el nostre treball així com altres que em van ajudar a veure els punts forts del nostre multimèdia. 

En primer lloc, he de ressaltar com els contes van afegir mitjançant el moviment i les veus un punt d’humor que crec que enganxa tant al públic infantil com a un públic més adult. Especialment al conte de “Franklin no sap nedar” els efectes que consistien en obrir la boca, moure els braços o apropar-los a la pantalla, servien com a marcadors d’atenció, com quan estàs a un aula i canvies el to de veu per reprendre l’atenció dels teus alumnes; és a dir, crec que es va aconseguir traslladar aspectes comunicatius que es tenen en compte de forma presencial al món digital. 

Per altra banda, i quant a la distribució de les activitats, l’únic conte que va optar per realitzar les activitats durant la narració del mateix va ser el de “Cubin cuadrado”. Crec que en aquest cas, i degut a què les activitats formaven part de la narració del conte sí que va ser molt bona opció. En altres casos, on les activitats són de caràcter més general (ordenar les seqüències, fer un puzle, etc .) posar-les entremig hagués fet perdre el sentit de la història. A més, crec que pot fer que la història sigui massa llarga i els infants es cansin. A pesar d’això, el fet que aquest grup contemplés la possibilitat d’anar passant les activitats crec que és un ítem molt important que s’haurien de contemplar en tots els treballs. Dic això perquè considero que hem d’aprofitar les possibilitats que ens dona el Powerpoint d’anar cap endavant i enrere per tal de respectar els diferents ritmes i nivells dels infants, és a dir, que si un infant encara no està preparat per fer una tasca pugui passar a una altra. 

D’altra banda, ressaltar que només el nostre conte i un altre de sessions posteriors “Els éssers de la llum” vàrem optar per acompanyar l’imatge de lletres. Relatiu a aquest aspecte crec per a mi és un ítem que s’hauria de tenir en compte ja que malgrat que els infants no sàpiguen llegir, tal com hem estudiat, el llenguatge escrit és un aspecte amb que es troba a la vida dels infants i que nosaltres no podem obviar; així, no es pretén que aquests aprenguin a llegir sinó que entenguin que allò que es narra té relació amb el codi que posa, es a dir, que siguin conscients de què una funció de l’escriptura és explicar qualque cosa. A més, hem de ser conscients que el conte podria ser utilitzat per a edats superiors on tal vegada hi ha infants amb deficiència visual que cal tenir en compte. Així com més complet sigui a nivell de codis més ampli serà el públic al qual arribi. 

Respecte als personatges de la història, poder aprofitar Creative Commons crec que ha estat un recurs que ens ha ajudat en les nostres creacions ja que si haguéssim d’haver creat els personatges el temps de creació hagués estat major. No obstant, el grup de “Cubin cuadrado” que va optar per crear els seus propis personatges i fons, va aconseguir efectes que els altres grups no hem pogut aconseguir com per exemple moure els braços, boca o cap. Tenir aquesta independència de peces dotava el software d’un gran dinamisme i conseqüentment el feia molt més atractiu a la mirada infantil i adulta. 

En referència a les temàtiques, varen ser molt variades però totes inclouen valors importants com la solidaritat, el respecte o l’ajuda als altres. També, la varietat de veus, ajudava a caracteritzar a cada personatge i a situar-te dins la història. 

En definitiva, crec que poder veure les possibilitats que un PowerPoint ofereix així com les diferents activitats que els companys varen realitzar ens ha ofert idees per crear el nostre propi material a fi d’arribar així a l’objectiu que ja vaig plantejar a l’entrada sobre software educatiu. Ara puc dir que les meves fites ja s’estan acomplint!

0 comentarios:

Publicar un comentario